Läkaren

Hej!

Igår va jag ju hos läkaren (ortopedkirurg) nere i Halmstad..

Det är många fel på min rygg! Jag har haft ont sen jag va liten, och det kunde förklaras av att min rygg tydligen åldras i förtid :/ Jag fick se mina röntgenbilder och han visade mina diskar- dom ska vara vita (fyllda med vätska), men mina har börjat bli svarta, det är inte tillräckligt med vätska, och disken i ländryggen är nästan helt svart=helt död.. Min rygg ser ut som någon som är över 30 sa han.. Känns sådär kul!

Sen har jag någon sjukdom (med ett konstigt namn) som innebär att det är nåt från diskarna som buktar ut, men det är en ofarlig sjukdom som inte behöver vara orsaken till smärtan..

Sen har vi huvudbekymret- min hals/nacke. Han visade röntgenbild och förklarade att en nacke ska vara böjd formad, min är helt rak. Det har kommit i samband med bilolyckan. Så alla mina muskler är stela och ömma för att de får ständigt anstränga sig att hålla balansen och så.. Svårt att förklara.

Slutsumman är såhär- jag har en kronisk ryggsmärta som håller på att utvecklas till fibromyalgi. Jag ska gå till en speciell sjukgymnast för att försöka lindra besvären- det kan ta upp till 20 år innan det blir lite bättre- men det kommer aldrig bli bra..

Jag ska gå på smärt rehabilitering för att lära mig hur jag ska kunna leva med smärtan. Och jag ska inte jobba kvar i hemtjänsten med tunga lyft.

Så det va inte särskilt roliga besked men på nåt sätt känns det ändå skönt att ha svar.. Nu kan jag ställa in mig på att det är såhär, bara gilla läget.. :/





Anonym

Men herregud gumman! En massa styrke kramar till dig <3 hoppas jag kan bli frisk snart så jag får ge dig en riktig styrke kram och se eran prinsessa <3

Johanna

Det är var ingen rolig läsning, fy så jobbigt : (
Men som du säger du är det bra att veta vad det är så du kan få hjälp med övningar etc.

Kram på dig

Eva

Jahapp...det var ju väldigt trist gumman. Men då är det bara att klura ut vad du då vill ägna dig åt. Inget är ju bortkastat, det är det bästa med livet, all kunskap vi lärt oss har vi kvar. Men nu är det då dags att byta focus på vart du vill i livet. Men du har nyss fått barn, så du får ta en dag i taget så länge, sen ramlar puzzelbiten på plats ska du se. Varm Julkram.

Stalker?

Namn:


E-postadress:


URL / Bloggadress:


Din Kommentar: