Willes fest

 Hellu!

Nu ska ni få höra om överraskningsdagen!

Lördag:
Lämnade Alicia hos mamma, åkte till Allum och shoppade- Wille köpte nya byxor och tröja.
Sen fick vi hjälpa Peter att boxera hem hans bil som stannat (!!) hade inte riktigt tid..

Kom hem o Wille fick lägga sig och vila och jag lagade kyckling, klyftpotatis med bea till :)
Vi åt i lugn och ro, jag frågade Wille vad han trodde vi skulle göra..
W- Jag tror vi ska åka iväg och göra något..typ sova på hotel
Jag- Alltså älskling, du får inte ha för stora förväntningar nu på vad vi ska göra så du blir besviken..
W- Gumman, du har gjort min födelsedag så fantastisk så även om vi är hemma och spelar fia med knuff är jag supernöjd!

Efter maten vilade vi en stund, sen sa jag åt Wille att hoppa in i duschen ocg göra sig iordning. Under den tiden skrev jag en lapp till grannarna om att vi skulle ha fest och gick ner o hängde upp den, sen la jag pappersdukar på våra vita nya möbler så de inte skulle bli förstörda under kvällen.

Wille kom ut ur duschen och sa - Vi ska inte åka iväg va? Eftersom du har lagt ut dukar..
Jag- Nää.. jag säger väl vad vi ska göra då.. Peter, Wincent och Jossan kommer hit och bara chillar lite ikväll, Jimmy kanske kommer sen också..
W- Är det sant?! Ååh gumman va du är bäst som gör detta för mig! (överlycklig), sen frågade han: - Du har inte ens frågat Alex om han vill komma eller? (hans bästa vän från småland)
Jag- Nej jag har inte gjort det.. det är så långt och jag ringde bara dom som bor här i sista minuten (planerat detta sen oktober, haha)
W- Nej herregud det förstår jag, jag är supernöjd ändå!

Klockan 18 kom Wincent och Jossan, vi satt bara vid köksbordet och tjöta och åt chips, då sa WIlle:
- Om ni inte har planerat nåt sen så kanske vi kan bowla?

Jag höll på o skratta ihjäl mig..

Vid 19 så kom min syster med pojkvän, Wille blev glad och chockad men reagerade inte så jättemycket mer än "ah men Aja kanske glömdesäga  att dom skulle komma också"

Sen fortsatte det plinga på dörren hela kvällen och jag har aldrig någonsin sett William så glad, lycklig, mållös och chockad (förutom när Alicia föddes såklart)

Bästa va när Mange och Elin från Malmö stod i dörren, då trodde jag han skulle svimma, haha!
Sen kom ju Alex, Willes bror och deras sambos!

Jag vet inte hur många gånger William sa hur glad han var och hur fint jag gjort, det va det finaste någon gjort för honom någonsin! :) <3

Festen va sååå lyckad! Jag är jättenöjd! Att få se William så otroligt glad gjorde allt jobb värt det!

Vid halv 4 hade alla gäster gått förutom Mange, Elin, Alex och Linn som skulle sova hos oss. Vi satt uppe till 06 och tjöta, sen sov vi gott till 13:15!

Det första jag gjorde då va att ringa mamma och höra hur allt gått med lilltjejen för jag hade hållt mig från att ringa hela kvällen! *stolt*, allt hade gått jättebra iallafall :)

Hämtade Alicia och köpte pizzor på vägen, käkade och sen efter en stund så åkte dom hem.

Jag och Wille mös med Alicia tills hon somnade, sen åt vi godis och bara mös på soffan <3





Stalker?

Namn:


E-postadress:


URL / Bloggadress:


Din Kommentar: