Torsdag

Blir så trött på sjukvården ibland!
Måndag- Alicia hade feber, reagerade inte så mycket på det.

Tisdag- Hon blev full med prickar och ringde sjukvårdsupplysningen som sa 
"Avvakta till imorgon för då märker du om hon fått vattkoppor eller om det försvunnit.." Okej..

Onsdag- ännu prickigare med sår i rumpan.. :( Ringde sjukvårdsupplysningen som sa "det låter som vanliga virusprickar men om du är orolig kan du ringa din vc"
Då ringde jag vc som den hönsmamman man är och inte vill att hon ska må dåligt såklart.
Vc sa "vi har inga tider idag men jag tycker du ska ringa hit tidigt imorgon och få en jourtid"
Okej!

Idag 07:45 ringde jag vc och fick prata med en riktig surtant som verkligen inte ville ge mig en tid! SUCK!
"Hon behöver inte kollas om hon inte har feber"
Jag- Men jag skulle vilja veta vad det är för fel..
Hon- du kanske inte får nåt svar ändå.. Barn får lätt prickar..
Jag- nej men då har vi kollat iallafall.. Hon kanske behöver behandling för nåt?
Tant- som vadå??
Jag- jag vet inte! Hon kanske har öroninflammation eller nåt..
Tant- verkar hon ha ont i öronen?
(Jag började bli riktigt irriterad!)
Jag- jag vet inte hon kliar i örat ibland..
Tant- hm.. Har du pratat med bvc?
Jag- nej hon svarar inte..
Tant-svarar inte?! Vem har du?
Jag-Christina..
Tant- ah okej... Har hon ont i halsen?
Jag- jag vet inte! Hon är 14 månader och kan inte prata!! 
Tant- ok. Kom hit 15:15 då..

Alltså ärligt?! Ska det va så svårt att få träffa en läkare för sitt sjuka barn? 
Suck.. Fick en tid iallafall så jag hoppas vi får ett svar på vad det är.. 

Hon sitter och kollar på favvo programmet I drömmarnars trädgård nu :) 





Vickan

Men guud vilken jävla surtant!

Stalker?

Namn:


E-postadress:


URL / Bloggadress:


Din Kommentar: