Aprilbebis

Får väl gå ut med det här med :)
I april blir Alicia storasyster <3

Det känns väldigt bra, vi ville ha syskon tätt från början, har tyvärr haft lite otur och fått 2 missfall på rad nu efter Alicia. Det har vart väldigt tungt, jobbigt och frustrerande. Så när jag fick ett plus på stickan denna gång vågade jag verkligen inte vara glad. Gick typ och väntade på missfallet..

Men dagarna gick och i v 8 va vi på ultraljud hos mvc, då fick vi se ett tickande hjärta :) Jag va fortfarande orolig.
I v 11 bokade vi ett privat ul och såg då en liten plutt som sprattlade för fullt :)

Nu är jag i v 12, går in i v 13 på tisdag. Så det går sakta men säkert framåt :)
Spännande! 

Nu är nästa ultraljud i v 19, rutinultraljudet, vi får se om vi får veta könet då, annars bokar vi ett könsul med, vi (jag) kan inte hålla oss :)

Annars mår jag bra, ganska trött och har lite svårt att få i mig mat, jag får äta lite men ofta och bara sånt jag är sugen på :) 

Tiden går lite fortare denna gång eftersom jag har Alicia som tar tid och fokus, så det är ju bra :)





Johanna

Massa grattis igen, så kul. Men trist med missfallen... Får man fråga hur snabbt ni började försöka? : ) kram kram

Svar: Tack :) När Alicia va 6 månader blev jag gravid första gången, då försökte vi inte men hade inget skydd heller :) Men efter det mf så blev vi såklart ledsna och mer sugna, så efter 2 mån tror jag så va jag gravid igen men fick mf.. Sen efter det fick jag ingen mens på 3månader men inget plus heller, jätte frustrerande.. Men sen kom pluset och nu verkar den vilja stanna :) Vi ville ha tätt och innan A blev 1 år och 9 mån så man får behålla föräldrapenningen.. Och man vet ju inte, det kan gå snabbt att bli gravid, ta tid eller som oss, ha sån otur.. Så det va väl tur att vi började i tid :)Om jag får fråga då, är ni sugna på syskon också? :) Kram

J

Grattis!

Johanna

Underbart att det gick bra. Hoppas allt går som det ska nu hela vägen fram. Så himla spännande : )

Jo vi är sugna på syskon, hyfsat snart. Vi dig hjälp att bli gravida med Eddie. Jag har ingen ägglossning så jag fick äta tabletter åh vi blev gravida efter 4 månader. Så det gick snabb ändå. Har inte börjat med preventivmedel efter Eddie kom för jag vill inte peppa kroppen med massa "skit". Så vi kommer nog börja kolla hur läget är rätt snart : )

Tänk att det ska komma en ny liten medlem. Jag tycker det är svårt att se en till i familjen, man är liksom bara vi tre : )

Kram kram

Svar: Tack :) Det hoppas vi med!
Jaha okej! Nej det är nog smart som du säger att inte peppa kroppen om ni ändå vill ha syskon snart, va roligt! :) Håller tummarna för er :)

Jag håller med, det känns jättekonstigt, jag har inte riktigt förstått det än tror jag, Men jag hoppas det blir bra :)
Kram

Eva

Kram och Grattis till det nya lilla pyret =)

Stalker?

Namn:


E-postadress:


URL / Bloggadress:


Din Kommentar: