Inskolning

Inatt sov Alicia kasst.. Vaknade 12, 01 och 04:30... Från 04:30 fick hon sova hos oss, vilkeh gör att jag knappt får sova.. 

Men hon sov till 08, bara upp och äta frukost, klä oss och gå till dagis! Hon va supersnäll och lekte fint, men ville gärna att jag skulle vara i närheten hela tiden. Vilket jag va, och kände mig som värsta hönsmamman som bevakade att ingen va dum mot henne.. Vi va bara där från 9-11 idag, resten av veckan ska vi vara där 9-14. 

Jag tycker att tanken på att lämna henne där är så skrämmande, känner hur ångesten kryper i kroppen och jag känner mig som världens sämsta mamma. Samtidigt som min höggravida kropp skriker efter lite vila.

Och fyfan va den här dagen har vart kass efter dagis. Det va längesen jag va såhär slut och på dåligt humör.

Vi gick direkt från dagis hem och åt lunch, märkte att A va trött så sen la jag henne i vagnen. Gick 1 tim 10 min i regn men sen gav jag upp och hade så ont i kroppen, värsta sammandragningarna och en klarvaken grinig tjej..

Inte nog om det så krånglar vår splitt nya vagn, vi va inne i helgen och då sa hon att jag skulle komma in idag.
Verkstadskillen tyckte först inte det va nåt fel alls på vagnen, men sen höll han med om att den va jobbigare att fälla ihop än deras visnings ex, och att suffletten va helt vrängd. 
Så efter att ha stått där i över en timme, jagat Alicia och svettats ihjäl så gick vi hem med en ny vagn- tack! Stooor skillnad! Nåt va fel på den förra helt klart.

Tänkte att nu somnar grinfian i bilen-icke! Sen gjorde hon allt hon inte fick.. Lagade spaghetti och köttfärssås och åt när Wille kom hem. Hon åt halva sen kastade hon tallriken i golvet..... Suck!

Nu försöker Wille få henne att sova och jag försöker coola ner i soffan. Sorry för ett riktigt klag inlägg men va tvungen att få ut det! 

Ska sova tidigt ikväll och hoppas morgondagen blir bättre.
Hoppas ni har det fint!






Andréa - Mamma till Chanel

Ååh duktiga tjejen! Håller tummarna för att det kommer gå bra resten av inskolningen :)
Jag kände mig också som värsta hönsmamman och det var faktiskt en tjej som slog Chanel under inskolningen och jag blev så otroligt arg!!! Hemskt vad man känner ilska när någon gör sitt barn illa även om det är ett annat barn, men sen fick jag skuldkänslor över att jag hade känt sån ilska haha!
Puss på er ♡

Svar: Tack så mycket, det hoppas jag med :) Ja klart man känner ilska, herregud! Jag vet inte riktigt hur jag kommer reagera om jag ser någon slå Alicia, fy jag blir arg bara jag tänker på det! Men Chanel verkar trivas bra och allt går bra? :) Puss! <3

Stalker?

Namn:


E-postadress:


URL / Bloggadress:


Din Kommentar: